نوشته شده توسط : آهن پرایس

بازار فولاد ایران در حال حاضر در رکودی عمیق به سر می‌برد. تقاضا به شدت افت کرده و فعالان این بازار با چالش‌های متعددی از جمله قطعی برق، مشکلات ارزی و ورود شمش چینی به بازار روبرو هستند. در این میان، قیمت‌ها در حال کاهش و میلگردکاران منتظر افت بیشتر قیمت ارز هستند...

آهن پرایس:  بازار آهن و فولاد که این روزها در رکود عمیقی به سر می‌برد، در روزهای پایانی تیرماه با توجه به تعطیلی‌ رسمی وسط هفته این رکود تشدید شد و افت محسوس تقاضا نیز قابل مشاهده بود. قیمت روز میلگرد که زمانی نبض تپنده این بازار بود، به دلیل محدودیت عرضه، در دو هفته گذشته ثبات و افزایش نسبی را تجربه کرد اما با این حال معامله‌ چندانی نداشت.

در این میان، تقاضا به شدت افت کرده و خریداران انگار رغبتی به معاملات آهن آلات ندارند. ضعف شدید ساخت و ساز و رکود معاملات مسکن در وضعیتی که انتظار می‌رود در روزهای گرم سال به طور سنتی رونق بگیرد، تیر خلاصی را به پیکر نحیف تقاضا زده و آن را زمین‌گیر کرده است.

سرمایه‌گذاران نیز با توجه به وضعیت موجود از سرمایه‌گذاری در این بازار دست کشیده‌اند و گویی اعتماد از این بازار رخت بربسته و سایه رکود بر سر آن سنگینی می‌کند.

برخی از مبادی که در گذشته رونق فراوانی داشتند، برای جذب مشتری، کاهش قیمت و تخفیف را چاشنی معاملات خود کرده‌اند اما این اقدامات نیز نتوانسته محرک تقاضا باشد و گویی این بازار در گردابی از رکود گرفتار شده است.

در این میان، دغدغه‌های تولیدکنندگان فولاد نیز روز به روز افزایش می‌یابد. قطعی برق و مشکلات ارزی نیز خواب را از چشمان فعالان این عرصه ربوده‌ است.

در سایر بازارها اما اوضاع اندکی متفاوت است. شاخص کل بورس با رشد روبه‌رو شده و امید به رونق را در دل سهامداران زنده نگه داشته است. قیمت دلار نیز که در هفته‌های گذشته روندی نزولی را طی می‌کرد، در پایان هفته در کانال 57 هزار تومان مشاهده شد. قیمت طلا اما در ثبات به سر می‌برد و گویی از نوسانات بازار فاصله گرفته است.

کاهش تقاضا و عرضه در تالار فولاد

انتظارات تورمی پایین، رکود در بازار فولاد را تشدید کرده است به طوری که کاهش تقاضا و عرضه در تالار صنعتی بورس کالا نیز به وضوح قابل مشاهده است. بر همین اساس قیمت‌ آهن آلات درحال کاهش و میلگردکاران منتظر افت بیشتر قیمت ارز هستند.

تعطیلی واحدهای فولادی به دلیل قطعی برق

تشدید قطعی برق در تیرماه، بلای جان صنعت فولاد شد و تقریباً همه واحدهای فولادی به دلیل قطعی برق تعطیل شده‌اند. فقط یکی از کوره‌های فولاد مبارکه با برق نیروگاه جدید خود فعال است که البته این موضوع به ضرر اقتصاد کشور و همچنین کارخانه‌های فولادی خواهد بود.

کاهش معاملات میلگرد

علیرغم افزایش قیمت پایه شمش، تمایلی برای خرید از تالار صنعتی وجود ندارد و نوردکاران میلگرد مورد نیاز خود را از بازار آزاد با قیمت پایین‌تر تهیه می‌کنند. بر همین مبنا فقط 5 درصد از میلگردهای عرضه شده در تالار در هفته گذشته به فروش رسید.

کاهش عرضه شمش

براساس گزارش‌ها در عرضه هفته گذشته کمترین عرضه شمش فولادی در سال به ثبت رسید. به این صورت که 66 درصد از شمش‌های عرضه شده به دلیل قطعی برق نوردکاران، معامله شد.

ورود شمش چینی به بازار

آنطور که شنیده می‌شود چینی‌ها شمش را با قیمت پایین‌تر به بازار عرضه می‌کنند که این موضوع می‌تواند به ورشکستگی واحدهای فولادی ایرانی منجر شود. از طرفی دیگر صادرات فولاد ایران با مشکلات تحریم و دشواری در بازارهای بین‌المللی روبه‌رو است.

در ادامه می‌توانید این خبر را نیز مطالعه کنید: خاموشی بازار آهن و فولاد

با وجود تعطیلات و قطعی برق، پیش‌بینی می‌شود قیمت‌ها در ثبات نسبی باقی بماند. باید منتظر ماند و دید که برنامه دولت جدید برای صنعت فولاد چیست؛ اما به عقیده برخی نیز احتمال رونق نسبی در معاملات از ابتدای مردادماه وجود دارد.

با این اوصاف روز چهارشنبه و پنجشنبه بازار نسبتا تعطیل بود و فعالان بازار منتظرند تا ببینند هفته جاری چه سرنوشتی در انتظار بازار فولاد خواهد بود. آیا رونق به این بازار بازمی‌گردد یا این رکود عمیق همچنان ادامه خواهد داشت!



:: برچسب‌ها: قیمت روز میلگرد , قیمت روز آهن آلات , قیمت میلگرد , قیمت تیرآهن ,
:: بازدید از این مطلب : 15
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 31 تير 1403 | نظرات ()
نوشته شده توسط : آهن پرایس

دیروز شاهد افزایش ۲۵۰ تومانی قیمت شمش در بورس کالا بودیم که به دنبال آن برخی از فولادسازان و نوردکاران قیمت میلگرد را بین ۱۰۰ تا ۳۰۰ تومان افزایش دادند. اما در مقابل، قیمت سایر آهن آلات مانند تیرآهن و ورق با کاهش یا ثبات نسبی همراه بود. تقاضا در بازار ضعیف است و برخی معتقدند که مهندسی عرضه شمش در بورس کالا و معاملات اعتباری میلگرد، باعث افزایش فاصله قیمت بازار و بورس شده است…

آهن پرایس: بازار فولاد آهن و فولاد روز گذشته با  نوسانات قیمتی در سایه عرضه محدود و تقاضای ضعیف مواجه شد؛ همانطور که انتظار می‌رفت و در گزارش‌های پیشین نیز پیش‌بینی ‌شد دیروز شاهد افزایش ۲۵۰ تومانی قیمت شمش در بورس کالا بودیم؛ برخی فعالان بازار این افزایش را به گمانه‌زنی‌ها درباره افزایش ۲۵۰ تومانی قیمت پایه در عرضه‌های هفته آینده نسبت می‌دهند.

از همین رو در پی این افزایش قیمت، برخی فولادسازان و نوردکاران از اواخر روز گذشته قیمت آهن آلات به ویژه قیمت میلگرد آجدار را به میزان مشابه افزایش دادند؛ به طوری که برخی قیمت‌ها ثابت مانده و برخی دیگر بین ۱۰۰ تا ۳۰۰ تومان افزایش یافته‌اند.

عوامل مؤثر بر افزایش قیمت میلگرد

  • عرضه محدود شمش
  • معاملات اعتباری
  • عدم استقبال از عرضه‌های نقدی با موعد تحویل یک ماه آینده
  • تقاضای ضعیف در بازار
  • اصرار برخی نوردکاران بر افزایش قیمت با وجود تقاضای کم
  • محدودیت تعدد سایز و زمانبندی بارگیری میلگرد کارخانجاتی که با قیمت‌های پایین‌تر به فروش می‌رسند


علی‌رغم قیمت میلگرد، نرخ سایر آهن آلات با کاهش و ثبات نسبی همراه بودند، به این صورت که قیمت تیرآهن در غالب مبادی فروش ثابت اعلام شد اما قیمت آهن اصفهان با کاهش 10 تا 150 هزار تومانی همراه بود.

قیمت روز ورق سیاه نیز دیروز در برخی مبادی فروش ثابت اعلام شد اما برخی ضخامت‌های ورق فولاد مبارکه بین 100 تا 400 تومان کاهش داشت. قیمت ورق گالوانیزه، قیمت ورق شیروانی و ... نیز در عمده مبادی فروش با کاهش 300 تومانی همراه بود.

طبق شنیده‌ها احتمال دارد به دلیل محدودیت مصرف برق کارخانه فولاد مبارکه، در تیر و مرداد ماه با افت قابل توجه عرضه ورق گرم از سوی این شرکت مواجه شویم که ممکن است به افزایش قیمت ورق گرم و محصولات تولید شده از این ورق دچار افزایش قیمت یا کمبود منجر شود.

قیمت پروفیل ساختمانی و صنعتی و انواع پروفیل‌ها نیز روز گذشته عمدتا ثابت اعلام شد اما قیمت پروفیل نیکان کاهش 100 تا 500 تومانی را تجربه کرد. قیمت انواع لوله‌های درزدار و بدون درز، قیمت نبشی و ناودانی هم ثابت اعلام شد.

وضعیت تقاضا در بازار آهن

براساس گزارش‌ها تقاضا در حال حاضر ضعیف و بسیار کمتر از حجم واقعی تولید است؛ با وجود این، برخی فولادسازان و نوردکاران همچنان بر افزایش قیمت‌ آهن آلات اصرار دارند.

برخی فعالان بازار نسبت به مهندسی عرضه شمش در بورس کالا به دلیل فقدان نظارت کافی ابراز نگرانی می‌کنند؛ آنها معتقدند با توجه به توقف صادرات فولاد و محدودیت‌های مقطعی تولید به دلیل کمبود برق، نباید شاهد کاهش عرضه شمش در بازار داخلی باشیم.

به عبارتی دیگر بازار فولاد در حال حاضر با تناقض بین محدودیت عرضه و تقاضای ضعیف روبه‌رو است و برخی فولادسازان و نوردکاران با وجود تقاضای کم، بر افزایش قیمت‌ میلگرد و آهن پافشاری می‌کنند.

همانطور که مشاهده می‌شود در بازار میلگرد شاهد نوسانات قیمتی هستیم و شفافیت لازم وجود ندارد. برخی از تجار قیمت روز میلگرد را پایین‌تر از نرخ دوشنبه و به صورت توافقی به فروش می‌رسانند، که نشان‌دهنده تقاضای ضعیف در بازار است.

در مقابل، برخی از نوردکاران با استناد به معاملات اعتباری شمش، همچنان بر افزایش قیمت میلگرد امروز اصرار دارند که این تناقض بین قیمت‌های پیشنهادی تجار و نوردکاران، باعث سردرگمی در بازار شده است.

گزارش‌ها از روند نوسانات قیمت آهن آلات حاکی است کف قیمت پیشنهادی میلگرد آجدار در بازار داخلی عمدتاً بین ۲۷ تا ۲۷.۵ هزار تومان به ازای هر کیلوگرم به همراه مالیات بر ارزش افزوده است.

البته در کانال ۲۶ هزار تومانی به ازای هر کیلوگرم به همراه مالیات بر ارزش افزوده نیز میلگرد در بازار موجود است، اما شرایط بارگیری آن متفاوت و تنوع سایز و مبدا آن محدود است.

علل تناقض قیمت میلگرد و شمش

دلایل متعددی برای افزایش قیمت‌ها عنوان می‌شود که در ادامه به بررسی معاملات اعتباری شمش و میلگرد در بورس کالا و اثرات مخرب آن بر بازار می‌پردازیم.

  • مهندسی عرضه شمش: برخی معتقدند که عرضه شمش در بورس کالا به صورت مهندسی شده انجام می‌شود و این امر به افزایش قیمت‌ها در بازار داخلی علیرغم ثبات قیمت‌های جهانی و صادرات نزدیک به صفر منجر شده است.
  • عدم تناسب عرضه و تقاضا: تقاضای واقعی برای محصول نهایی (میلگرد) با عرضه آن همخوانی ندارد.
  • عرضه‌های اعتباری میلگرد: عرضه‌کنندگان میلگرد برای نجات خود اقدام به عرضه‌های سنگین میلگرد اعتباری در بورس کالا می‌کنند.
  • رقابت منفی در بازار: خریداران بار اعتباری به دنبال جذب نقدینگی در بازار هستند و نه کاسبی. این امر به رقابت منفی در بازار فروش و کاهش قیمت‌ها تا نزدیک قیمت شمش منجر شده است.

تبعات افزایش قیمت‌ آهن و فولاد

  • افزایش فاصله قیمت بازار و بورس: قیمت میلگرد در بازار بین 26600 تا 27500 تومان به اضافه ارزش افزوده است، در حالی که قیمت‌ها در بورس کالا به صورت متوالی و حبابی تا نزدیک 28600 تومان به اضافه ارزش افزوده روی معاملات اعتباری شمش رشد کرده است. به عبارتی فاصله 2 هزار تومانی بورس و بازار که این روزها مشاهد می‌کنیم رکوردی جدید به شمار می‌رود.
  • خطر ریزش قیمت‌ها: با افزایش فاصله قیمت بازار و بورس، خطر ریزش قیمت‌ آهن آلات و ضرر و زیان برای سرمایه‌گذاران و انبارداران افزایش می‌یابد.

در ادامه می‌توانید این خبر را نیز مطالعه کنید: دوراهی قیمت‌ها در بازار آهن

با این اوصاف می‌توان گفت معاملات اعتباری شمش و میلگرد در بورس کالا اثرات مخربی بر بازار دارد و فاصله بین قیمت بازار و بورس را هر روز بیشتر می‌کند که این امر می‌تواند به ریزش قیمت‌ها و ضرر و زیان برای فعالان بازار منجر شود.



:: برچسب‌ها: قیمت روز میلگرد , قیمت روز آهن آلات , قیمت ورق سیاه , قیمت تیرآهن ,
:: بازدید از این مطلب : 17
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 21 تير 1403 | نظرات ()
نوشته شده توسط : آهن پرایس

بازار آهن در آستانه دور دوم انتخابات ریاست جمهوری با نوسانات نسبی قیمت برخی مقاطع فولادی همراه است. مناظرات انتخاباتی و ابهامات مربوط به نرخ ارز صادراتی، فضای بازار را تحت تاثیر قرار داده و فعالان این حوزه را در انتظار تحولات آتی نگه داشته است...

تاثیر کاندید ها بر نبض بازار آهن

آهن پرایس: آمار و گزارش‌هایی که در آستانه دور دوم انتخابات ریاست جمهوری در بازار آهن و فولاد مشاهده می‌شود حاکی از نوسانات نسبی در قیمت برخی مقاطع فولادی است، مناظراتی که بین دو کاندیدای برگزیده و رئیس جمهور احتمالی انجام می‌شود به نوسانات هیجانی و روانی در اغلب بازارها منتهی شد.

در همین راستا قیمت روز میلگرد طی یک ماه گذشته رشدی هزار تا 2 هزار تومانی را تجربه کرده، بازار سایر محصولات فولادی مانند قوطی، پروفیل، ورق و تیرآهن تاکنون شاهد نوسان قیمتی قابل توجهی نبوده است. در وضعیت فعلی تقاضا در بازار محدود به مصارف مصرفی است و به دلیل ریسک بالا، تقاضای سرمایه‌ای فعلا وجود ندارد.

براساس گزارش آهن پرایس از روند کلی قیمت آهن آلات روز گذشته، غالب مبادی فروش قیمت میلگرد آجدار را بین 100 تا 300 تومان افزایش دادند. اما قیمت میلگرد برخی کارخانه‌های مهم کشور که به نوعی پیشگام نوسانات بازار میلگرد است عمدتا ثابت اعلام شدند. به عنوان مثال قیمت میلگرد نیشابور، قیمت میلگرد میانه، قیمت میلگرد ابرکوه و سیرجان حول 28 هزار تومان اعلام می‌شود در حالی که کف قیمت میلگرد در کانال 27 هزار تومانی قرار دارد.

وضعیت قیمت روز تیرآهن و انواع ورق آهن

قیمت روز تیرآهن نیز روندی مشابه داشت و در اکثر کارخانه‌ها 20 تا 200 تومان افزایش یافت، اما برخی کارخانه‌ها ثبات قیمت را اعمال کردند. همچنین قیمت روز نبشی و قیمت ناودانی نیز در برخی کارخانه‌ها 200 تا 400 تومان گران‌تر شد، درحالی که برخی دیگر قیمت‌ها را ثابت نگه داشتند.

ورق سیاه (st37 و st52) و قیمت انواع ورق آهن در اکثر کارخانه‌ها بدون تغییر قیمت بود. قیمت ورق گالوانیزه، قیمت ورق روغنی و ورق رنگی و انواع ورق سرد در اکثر کارخانه‌ها 800 تومان افزایش داشتند.

قیمت روز پروفیل، قیمت پروفیل مبلی، قیمت پروفیل گالوانیزه و انواع قوطی پروفیل‌ها در برخی کارخانه‌ها ثابت اعلام شد، اما برخی دیگر 100 تا 500 تومان افزایش قیمت را اعمال کردند. انواع لوله درزدار و بدون درز مانند مانیسمان، داربستی، گازی و ... در اکثر کارخانه‌های تولیدکننده بدون تغییر قیمت عرضه شدند.

نوسانات نرخ ارز، ابهام کلیدی بازار

یکی دیگر از چالش‌های اصلی بازار آهن و فولاد، نرخ متناقض دلار صادراتی است. در حال حاضر آخرین نرخ دلار در بازار آزاد حدود 61.250 هزار تومان اعلام می‌شود. از کانال 62 هزار تومان عقب‌نشینی کرد. فولادسازان با نرخ حدود 47 تا 48 هزار تومان (معادل نرخ صادراتی) محصولات خود را به فروش داخلی می‌رسانند؛ درحالی که دولت قبلی نرخ حواله نیما را 43 هزار تومان تعیین کرد.

با آهن پرایس از آخرین اخبار در مورد بازار آهن آلات با خبر شوید .

قطعی برقی و فرصت افزایش قیمت آهن

محدودیت‌های برق فرصتی برای فولادسازان ایجاد کرده تا با نرخی بالاتر از نرخ مورد نظر دولت، محصولات خود را در بازار داخلی به فروش برسانند به همین دلیل صادرات فولاد فعلا توجیه اقتصادی ندارد و تقریبا متوقف شد.

با توجه به وضعیت فعلی بازار آهن و سایر بازارهای مالی پرسش‌های کلیدی متعددی مطرح می‌شود که پاسخ به آن می‌تواند در ترسیم چشم‌انداز بازار کمک‌کننده باشد.

  • با رفع محدودیت‌های برقی و افزایش عرضه، قیمت‌ آهن آلات چه روندی خواهند داشت؟
  • نتیجه انتخابات ریاست جمهوری و سیاست‌های دولت جدید چه تاثیری بر بازار آهن و سایر بازارهای مالی خواهد گذاشت؟
  • آیا ثبات به قیمت آهن آلات بازخواهد گشت یا شاهد نوسانات بیشتری در بازار آهن خواهیم بود؟

در ادامه می‌توانید این خبر را نیز مطالعه کنید: تأثیر انتخاب جلیلی و پزشکیان بر بازار آهن

با این حال در وضعیت فعلی بازار آهن و فولاد با ابهامات زیادی مواجه است. همچنین نوسانات نرخ ارز، نقش کلیدی در تعیین قیمت‌ها ایفا می‌کند. نتیجه انتخابات رئیس جمهور و سیاست‌های دولت جدید می‌تواند تاثیرات قابل توجهی بر بازار داشته باشد. اما با این حال برای پیش‌بینی دقیق‌تر روند بازار آهن، باید منتظر ماند و تحولات آتی را رصد کرد.



:: برچسب‌ها: قیمت روز میلگرد , قیمت میلگرد ابرکوه , قیمت انواع ورق آهن , قیمت روز تیرآهن ,
:: بازدید از این مطلب : 23
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 14 تير 1403 | نظرات ()
نوشته شده توسط : آهن پرایس

بازار فولاد کشور در آخرین روز بهار، پنجشنبه 31 خردادماه، در تمامی زیرمجموعه‌ها شاهد آرامش و ثبات نسبی بود. برخی نوسانات جزئی در قیمت‌ آهن مشاهده شد، اما روند کلی بازار بدون تغییر قابل توجهی باقی ماند. این آرامش در بازار آهن و فولاد، به دنبال رکود در بخش مصرف و سرمایه‌گذاری و همچنین کاهش نوسانات نرخ ارز رخ داده است؛ فعلا ثبات در بازار فولاد حاکم است، اما باید منتظر ماند و دید که در روزهای آینده چه اتفاقی خواهد افتاد...

آهن پرایس: گزارش‌ها از اوضاع بازار حاکی است بازار مقاطع طویل فولادی بورس و بازار آزاد همچنان در رکود به سر می‌برد که علت این رکود به ضعف تقاضا در بخش مصرفی و سرمایه‌گذاری نسبت داده می‌شود.

کاهش نوسانات نرخ ارز، تمایل به سرمایه‌گذاری در فولاد را کاهش داده و از طرف دیگر رکود در صنعت ساخت و ساز نیز تقاضای مصرفی را به شدت پایین آورده است؛ در حالی که برخی گمانه‌زنی‌ها مبنی بر کاهش عرضه و افزایش قیمت روز میلگرد به دلیل قطعی برق در برخی از شهرک‌های صنعتی وجود داشت، اما این موضوع تاثیری بر روند معاملات در بورس کالا نگذاشته است.

در حال حاضر انباشت میلگرد در بازار آزاد وجود دارد و همین امر مانع از آن می‌شود که محدودیت‌های احتمالی در عرضه، به رونق معاملات در این بازار منجر شود.

تشدید رکود در بازار آهن

در معاملات روز چهارشنبه ۳۰ خردادماه، ۲۵۰ هزار تن میلگرد فولادی در بورس کالا عرضه شد که تنها 42 هزار تن از آن تقاضا داشت. در نهایت 29 هزار تن میلگرد با قیمت میانگین 24 هزار و 800 تومان معامله شد و 11.3 درصد از عرضه‌ها به فروش رسید.

این آمار نشان‌دهنده ضعف شدید تقاضا در این بازار است و به نظر می‌رسد تا زمانی که شرایط کلان اقتصادی بهبود نیابد و نتایج انتخابات مشخص نشود، این رکود ادامه خواهد داشت.

با توجه به شرایط حاکم، انتظار می‌رود رکود در بازار مقاطع طویل فولادی در کوتاه‌مدت ادامه داشته باشد. مگر اینکه تقاضای مصرفی یا سرمایه‌گذاری به طور قابل توجهی افزایش یابد، یا شاهد تحولات مثبتی در نرخ ارز و صنعت ساخت‌وساز باشیم.

اوضاع قیمت دلار در تیر ماه

قیمت دلار که از ابتدای دی ماه 1402 روند افزایشی خود را آغاز کرده بود، پس از رسیدن به اوج 70 هزار تومانی در اواخر فروردین 1403، با ریزش مواجه شد و تا اواخر اردیبهشت به 56 هزار و 700 تومان رسید و در حال حاضر نیز، قیمت دلار زیر محدوده مقاومتی 59 تا 59.5 هزار تومان در نوسان است.

طبق تحلیل نمودار و کانال پرایس اکشن صعودی 6 ماهه دلار، در نیمه تیرماه 1403، قیمت دلار به تقاطع حمایت دینامیک کف روند و مقاومت استاتیک خواهد رسید؛ در این نقطه حساس، دو سناریو محتمل است.

  1. شکست حمایت: در صورت شکست حمایت، قیمت دلار می‌تواند ریزش بیشتری را تجربه کند.
  2. حفظ حمایت و ادامه روند صعودی: در صورت حفظ حمایت، دلار می‌تواند به روند صعودی 6 ماهه خود ادامه دهد.

با توجه به ضعف تحلیل‌ها در بازار ایران و وابستگی قیمت به عوامل مختلف، پیش‌بینی قطعی روند آتی دشوار است برهمین اساس به فعالان بازار توصیه می‌شود که در معاملات نیمه دوم تیرماه احتیاط بیشتری به خرج داده و با توجه به ریسک‌های موجود، تصمیم‌گیری کنند.

در ادامه می‌توانید این خبر را نیز مطالعه کنید: ذوب آهنی‌ها ارزان‌تر از متفرقه‌ها!

با این اوصاف با مشخص شدن نتایج انتخابات، بازارهای مالی نیز تا حدودی از بلاتکلیفی رها می‌شود اما رأی آوردن هر کاندیدایی در تداوم این بلاتکلیفی یا تعیین تکلیف اوضاع نقش حائز اهمیتی دارد، البته باید در نظر داشت تعطیلی وسط هفته در کنار انتظار برای روز انتخابات بر روند بازار آهن در نخستین هفته فصل تابستان بی‌اثر نخواهد بود



:: برچسب‌ها: قیمت روز میلگرد , قیمت روز آهن آلات , قیمت تیرآهن ,
:: بازدید از این مطلب : 31
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 3 تير 1403 | نظرات ()