نوشته شده توسط : آهن پرایس

نتایج افزایش قیمت در بازار اهن


اخبار بازار آهن حاکی از افزایش مجدد قیمت هاست. در تیرماه سال جاری، قیمت اهن الات ساختمانی به بالاترین حد خود در ماه های گذشته رسید و بالاترین قیمتی که برای اهن الات کشور اعلام شد، مربوط به تیرماه امسال می باشد. در حال حاضر نیز قیمت اهن الات تا حد بسیاری شبیه به قیمت ها در تیر ماه است و اگر شیب قیمت ها روند کند تری را به خود نگیرد، شاهد قیمت هایی بیشتر از تیرماه خواهیم بود. در شرایط فعلی بازار که اکثر خریداران با بسته شدن فروش و قیمت هایی که در هر لحظه بیشتر می شوند مواجه هستند، تصمیم گیری برای خرید سخت شده اما آنچه که روشن و مسلم است، شیب قیمت هاست که بصورت ساعتی و روزانه بیشتر می شوند.

هرچند که با افزایش قیمت ها تعداد معاملات نیز بیشتر شده اما همچنان نمی توان این افزایش قیمت ها را حرکتی برای خارج شدن بازار از رکود دانست. قیمت تیرآهن در چند روز اخیر حدود 10 الی 20 هزار تومان افزایش و قیمت میلگرد ها حدود 100 الی 150 تومان افزایش داشته است. در رابطه با قیمت نبشی ها می توان اعلام کرد که قیمت نبشی و ناودانی ها نیز 100 الی 140 تومان افزایش داشته است. قوطی و پروفیل نیز افزایش قیمتی حدود 20 الی 50 تومانی داشت. قیمت ورق های سیاه نیز حدود 40 تومان در هر کیلو افزایش داشت

در شرایط کنونی بسیار بعید می رسد که اهن بتواند در بازار رقابتی بشود، دلیل این امر می تواند رانت و بورسی که در کشور وجود دارد باشد. اما نکته ای که باید به آن توجه نمود این است که با افزایش قیمت اهن در کشور، شاهد افزایش قیمت خودرو و لوازم خانگی خواهیم بود. افزایش قیمت ها در بازار اهن می تواند سایر بازار ها را تحت شعاع خود قرار بدهد و این موضوع که شیب قیمت ها در بازار اهن الات تند است، خبر خوبی برای اقتصاد کشور نیست. این موضوع نه تنها که باعث بهبود بازار نمی شود، بلکه باعث رکود بیشتر در دیگر بازار های کشور نیز می شود. همچنین قابل ذکر است که افزایش قیمت اهن می تواند یک دلیل بسیار مهم برای شدت یافتن رکود در بازار مسکن باشد. 

 



:: بازدید از این مطلب : 325
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 19 مرداد 1396 | نظرات ()
نوشته شده توسط : آهن پرایس

رشد تولید فولاد ایران


مدیرعامل شرکت ملی فولاد ایران با اشاره به افزایش 13 درصدی تولید فولاد در سال 2017 گفت: این افزایش تولید در فولاد، نتیجه برنامه ریزی های منطقی در مسیر چشم انداز 1404 است.

عبدالمجید شریفی افزود: فولاد ایران در شرایطی به این مهم دست پیدا کرده است که افزایش جهانی در این حوزه در 5 ماه اول سال 2017،4/6 درصد بوده است. طبق گزارش انجمن جهانی فولاد، تولید فولاد ایران در 5 ماه نخست سال 2017 به میزان 8 میلیون و 159 هزار تن  بوده است و این در حالی است که این میزان در همین تاریخ در سال گذشته میلادی حدود 7 میلیون و 215 هزار تن بوده است. 

میزان افزایش صادرات نسبت به واردات

مدیرعامل شرکت ملی فولاد ایران افزود:  طبق آمارهای بدست آمده، مقدار واردات فولاد ایران در سال 89-1388، حدود 10 تا 12 میلیون تن بوده است، این در شرایطی است که در دولت یازدهم موفق به افزایش صادرات شده ایم. سال گذشته در شرایطی که صادرات فولاد به 6 میلیون تن رسیده بود، واردات فولاد 3.8 میلیون تن بود. 

برنامه ریزی ایران برای رسیدن به صادرات 20 میلیون تنی

شریفی افزود: ایران باید بازار های جهانی را به خوبی بررسی کرده و در مسیر چشم انداز 1404 که حجم 55 میلیون تنی فولاد تحقق یافت، از این میزان چیزی در حدود 35 میلیون تن برای بازار داخلی است و رقمی حدود 20 میلیون تن هم باید در بازارهای صادراتی قرار بگیرد. 

برنامه ریزی امسال ایران ظرفیت 33 میلیون تنی

مدیرعامل شرکت ملی فولاد ایران تصریح کرد: در شش ماه اول سال 92 و در دولت یازدهم، میزان ظرفیت تولید فولاد ایارن 22 میلیون تن بوده است و این میزان امسال با هدف تعیین شده به 33 میلیون تن رسید. بر همین اساس میزان تولید فولاد از زمان شروع به کار دولت یازدهم مقدار 50 درصد افزایش داشته است.



:: بازدید از این مطلب : 312
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 19 مرداد 1396 | نظرات ()
نوشته شده توسط : آهن پرایس

مشکلات بازار فولاد


در سه دهه گذشته، از اهداف اقتصادی و مهم کشور، توسعه صنعت فولاد بوده است. اما در چند سال اخیر وجود مشکلات متفاوت این صنعت موجب شد تا روند افزایشی و رو به رشد آن کند پیش رود. به موجب آن سال 2015 را بدترین سال فولاد جهان شناخته اند که تا سال 2016 نیز این شرایط ادامه داشته است. دلیل رکود فولاد جهانی، کند شدن روند اقتصادی چین بوده است.کشور چین در سال 2008 با فعالیت سیاست های حمایتی یک روند متفاوتی را در تولید فولاد پیش گرفت، به همین علت  در سال 2015 به مهم ترین دلیل کاهش فولاد تبدیل شد. این کشور سبب شد تا 50 درصد از دلیل کاهش فولاد را سهم خود کند. با تمام شرایط بوجود آمده و رکود در بازار فولاد، سال 2016 آغاز شد و ورند متفاوتی را در پیش گرفت. این در حالی است که هر تن سنگ آهن در اوایل سال 2016، 42 دلار بود که در اواخر سال 2016 به 80 دلار رسید. همچنین در سه ماه ابتدایی سال 2017 به قیمت 90 دلار در هر تن رسید و تولید فولاد جهان به رشد نیم درصدی رسیدی. اگرچه این میزان از رشد بسیار اندک بود، اما شرایط را کمی بهتر کرد.

در حقیقت دولت چین در سال 2016 با فعالیت  سیاست‌های انبساطی و تزریق نقدینگی به رشد شاخص‌های کلان و رشد کانون‌های مصرف فولاد چین و در نهایت به رشد بازار فولاد کمک کرد. شرایط خوبی که در بازار بوجود آمده بود و همچنین تاثیر سفته بازی ها و نهایت استفاده از این شرایط موجب شد تا این روند رو به رشد در سه ماهه اول سال 2017 نیز ادامه پیدا کند. . ایران هم در صنعت فولاد، کشور تاثیرپذیری است و درهم ریختگی بازار جهانی فولاد بر بازار داخلی فولاد نیز تاثیر داشته است.



:: بازدید از این مطلب : 353
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 18 مرداد 1396 | نظرات ()
نوشته شده توسط : آهن پرایس

بحران در صنعت فولاد ایران


صنعت فولاد ایران در شرایط رو به رشدی قرار داشت اما وجود دو مشکل بزرگ بر سر راه آن، این روند را به تاخیر انداخت. مشکل اول افزایش تعرفه های وارداتی فولاد از ایران به اروپاست و مشکل دوم پیشنهاداتی مبنی بر تحریم های جدید ایران از سوی امریکا می باشد.

ایران در سال هایی که با تحریم مواجه بود، مجبور شد تا سرمایه گذاری های خود را  در صنایع دیگری به غیر از نفت و گاز افزایش دهد و با این کارا موجب افزایش سهم اقتصاد از این صنایع شد. ایران در این سال ها که در تحریم به سر می برد، توانست تا قدرت خود را در اقتصاد افزایش دهد، البته کمبود منابع مالی و وجود محدودیت در صادرات، سبب شد تا این صنعت با تمام توان و پتانسیل رشد نکند.

با بیرون آمدن ایران از تحریم، صنعت فولاد هم همانند صنعت نفت توانست رشد کند. با لغو تحریم ها، میلیارد ها دلار پول، وارد صنعت فولاد شد، اگرچه این مقدار وارد شده همچنان با نیاز صنعت فولاد فاصله داشت، اما موجب شد تا حجم تولید افزایش یافته و از نظر حجم تولید، در جایگاه چهاردهم دنیا قرار بگیرد. کشور های صنعتی نگران این جایگاه و قدرت ایران در جهان هستن، زیرا اتحادیه اروپا پیشنهاداتی مبنی بر افزایش تعرفه های وارداتی ایران داده است. همچنین امریکا هم تحریم های جدیدی را در برابر فعالیت های موشکی ایران پیشنهاد داده است. این دو سیاست از سوی امریکا و اتحادیه اروپا است که می تواند دوباره صنعت تازه جان گرفته ایران را تهدید کند.

تحریم امریکا

طرح پیشنهادی امریکا برای تحریم ایران، ضعیف تر از تحریم های گذشته است و تاثیر چندانی بر روی اقتصاد ایران نمی گذارد اما با اجرایی شدن این طرح، تمام جهان می فهمند که امریکا به توافق های هسته ای پایبندی ندارد و این عدم پایبندی پیامدهای ناگواری برای فعالان اقتصادی دنیا به همراه دارد. با توجه به تحریم های مطرح شده از سوی امریکا، اگر این بار هم این تحریم ها اجرا شود بانک های بزرگ و همچنین موسسات مالی بین المللی از سرمایه گذاری در ایران خود داری می کنند، زیا به دنبال وضع این تحریم ها، تحریم های بزرگتری نیز وضع می شود و فعالیت اقتصادی آن ها در ایران با مشکل مواجه خواهد شد. حتی در شرایطی که کشورهای اروپایی هم از این تحریم ها حمایت نکنند، بازهم بانک ها و موسسات مالی دچار تردید خواهند شد، این تردید به دلیل اتصال نداشتن ایران به شبکه مالی و اقتصادی ایران است که این موضوع برای آنها مشکل ساز خواهد شد. بنابر این این تحریم ها که در ظاهر ارتباطی به صنعت فولادسازی ندارد، می تواند ریشه این صنعت را سست کرده و آسیب جدی به آن وارد کند.

 



:: بازدید از این مطلب : 318
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 17 مرداد 1396 | نظرات ()
نوشته شده توسط : آهن پرایس

رونق بازار فولاد در سه ماه اول سال


شدر سه ماهه اول سال جاری مصرف فولاد در ایران با رشد همراه بود، این در شرایطی است که اگر این وضعیت ادامه پیدا کند می توان به رونق صنایع پایین دستی فولاد امیدوار بود.

در سه ماه اول سال، فولاد ایران رشد چشمگیری پیدا کرد. در این مدت زمانی، فولاد، 5.19 میلیون تن مصرف داشت که این میزان 20 درصد بیشتر از سه ماه اول سال گذشته بوده است. افزایش مصرف فولاد در کشور نشانگر سلامت بودن بازار این صنعت می باشد و نمایانگر خروج از رکود اقتصادی است. صنعت فولاد از مهم ترین صنایع است و رشد مصرف آن در ایران می تواند بیانگر رشد صنایع مصرفی باشد. در اوایل سال جاری مقدار مصرف ورق سیاه با 24 درصد رشد رو به رو شده که این میزان نسبت به سال گذشته به 2.11 میلیون تن رسیده است و مصرف ورق سرد هم در این مدت 60 درصد رشد داشته است.

در این بازه زمانی در سال جاری، شاهد رشد فولاد آماده و نیمه آماده هم بوده ایم. طبق گزارشات بدست آمده در این سه ماه، تولید فولاد نیمه آماده 10.18 میلیون تن بوده که این میزان به نسبت سال گذشته 13.1 درصد رشد داشته است. در همین مدت فولاد آماده هم در ایران با رشد همراه بوده است.

تا کنون برای رشد و ادامه بقا در صنعت فولاد، نیازمند صادرات بوده ایم و هرگونه مانعی که بر سر راهش قرار می گرفت باعث می شد تا رشد و بقای این صنعت به خطر بیوفتد. اما اکنون رشد مصرف را در داخل کشور داریم و مقدار مصرف از مقدار تولید هم بیشتر بوده، دیگر نیازی به صادرات نداریم. البته با وجود رونق سه ماهه نمی توان گفت که بازار دوباره وارد رونق می شود اما اگر این شرایط ادامه پیدا کند، می توانیم شاهد رشد بازارهایی باشیم که می توانند اقتصاد را دوباره به حرکت باز گردانند.

 



:: بازدید از این مطلب : 262
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 16 مرداد 1396 | نظرات ()
نوشته شده توسط : آهن پرایس

تامین واحدهای احیای مستقیم با گندله سازی سنگان


وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: احداث کارخانه گندله سازی فولاد، در قسمت شرق کشور در سنگان شهرستان خواف، توانست تامین کننده مواد واحدهای احیای مستقیم فولاد باشد.

محمد رضا نعمت زاده، وزیر صنعت، در افتتاحیه چندین پروژه صنعتی در منطقه سنگان شهر خواف افزود: در مراسم افتتاحیه امروز، واحد گندله سازی با حجم تولید 5 میلیون تن درسال بهره برداری شد. این واحد گندله سازی از بزرگنرین واحدها در شرق کشور است.

وی عنوان کرد: سال گذشته نیز دو واحد گندله سازی در کرمان بهره برداری شد. در سال های آتی واحد های دیگری نیز راه اندازی خواهد شد.

وی ادامه داد: ظرفیت گندله سازی در کارخانه سنگان به 17.5 میلیون تن خواهد رسید. همچنین دوشرکت اپال و ایمیدرو با مشارکت هم یک واحد گندله سازی با ظرفیت 5 میلیون تن را راه اندازی خواهند کرد. با راه اندازی اپال، حجم گندله سازی در سنگان افزایش می یابد و به 10 میلیون تن خواهد رسید. این افزایش می تواند منابع واحد های احیای مستقیم را در کشور تامین کند.

نعمت زاده عنوان کرد: در سه سال گذشته، فقط یک واحد کنستانتره 2.6 میلیون تنی در منطقه راه اندازی شده بود اما اکنون با وجود فعالیت دو واحد کنسانتره در منطقه، واحد سوم نیز به بهره برداری رسیده است.

وی گفت: واحد کنسانتره جدیدی که به بهره برداری رسیده است، سالیانه 800 هزار تن تولید دارد و حجم تولید کل منطقه را به 4.3 میلیون تن می رساند.

 



:: بازدید از این مطلب : 332
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 15 مرداد 1396 | نظرات ()
نوشته شده توسط : آهن پرایس

قیمت اهن الات 40درصد افزایش یافته است


از ابتدای تیر ماه سال جاری تاکنون قیمت آهن آلات حدود 40% افزایش قیمت داشته و در این مدت بازار آهن تهران، شیب قیمتی بالا و نوسانات زیادی را تجربه کرده است. این مقدار از افزایش قیمت ها می تواند علل گوناگونی داسته باشد اما از مهم ترین آنها می توان به گران شدن مواد اولیه و نوسانات قیمت در سطح جهانی اشاره کرد. در راستای این اتفاق، رئیس اتحادیه آهن و فولاد کشور عنوان کرده است که : هرچند قیمت اهن الات افزایش یافته اما سود حاصل از این افزایش قیمت ها تنها مختص به تولید کنندگان مواد اولیه بوده است.

محمد آزاد ابتدا اشاره ای کرد به توافق نامه ی جدیدی که اخیرا بین آهن فروشان و سازمان امور مالیاتی به امضا رسیده بود. در این توافق نامه آمده است که آهن فروشان تنها باید نیم درصد از درآمد خود را به عنوان مالیات بر ارزش افزوده پرداخت کنند. به عبارت دیگر در این توافقی که بین اهن فروشان و سازمان مالیاتی کشور به انجام رسیده بود، برای اهن فروشان تخفیف 94درصدی در نظر گرفته شده است. وی علت امضای این توافق نامه را بازگرداندن عده ای از آهن فروشان را به بازار دانست. به عبارت دیگر به منظور ایجاد تمایل برای بازگشتن بخشی از آهن فروشان که اقدام به تعطیل کردن کار خود و ترک بازار کرده بوده اند این توافق نامه صورت گرفته است. وی همچنین ادامه داد اگرچه به دلیل نوسانات قیمت جهانی و گرانی مواد اولیه، قیمت اهن الات در بازار حدود 40% افزایش داشته است اما بازار اهن همچنان درگیر رکود است.

در شرایط کنونی به دلیل جو نامناسبی که در سطح بازار های جهانی وجود دارد، گران شدن مواد اولیه و نوسانات بازار، بسته شدن فروش کارخانه ها، عدم اعلام قیمت از سوی کارخانه ها، بالا بودن میزان تقاضا و حاشیه ی سوی بالای کارخانه ها، نمیتوان وضعیت بازار آهن را پیش بینی کرد و تنها می توان به حدس و گمان بسنده کرد. اما چیزی که روشن است بالا بودن قیمت ها و شیب قیمتی رو به بالا در بازار های جهانی به غیر از ایران نیز می باشد.



:: بازدید از این مطلب : 273
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 15 مرداد 1396 | نظرات ()
نوشته شده توسط : آهن پرایس

بازار روند صعودی در پیش گرفت


قیمت فولاد در بازار داخلی روند صعودی را در پیش گرفته است. به صورتی که قیمت ها بسیار غیر واقعی بوده و کمتر کسی از فعالان در این عرصه بهخرید و فروش آن فکر می کند.  از عوامل تاثیرگذار بر بازار داخلی، افزایش قیمت های جهانی فولاد، کم شدن عرضه در بازار داخلی، نگاه به خرید و فروش بعض و بورس کالا برای استفاده به عنوان مرجع قیمت گذاری، عدم تعیین نرخ ها بر حسب عرضه و تقاضای واقعی و نیز تلاش برای افزایش قیمت به هر قیمت غیر واقعی، را می توان نام برد. ی از محصولات شاخص در بازار آزاد و بورس کالا برای استفاده به عنوان مرجع قیمت گذاری، عدم تعیین نرخ ها بر حسب عرضه و تقاضای واقعی و نیز تلاش برای افزایش قیمت به هر قیمت غیر واقعی، را می توان نام برد.

شرایط واقعی در بازار و نحوه رفتار خریداران و تاثیر آن بر روند مسیر تقاضای حقیقی و همچنین شرایطی که مقابل عرضه های ایران در بازار صادراتی در آینده وجود دارد و همچنین کم شدن اعتماد به نوسانات در کشور برای قرار گرفتن در بازار صادراتی به عنوان بازار و معاملات حقیقی در داخل کشور، از جمله مواردی است که احتیاج دارد تا در مورد آن با صراحت بیشتری از اتفاقات فعلی در بازار داخلی نام برد. برای مثال نرخ میگلرد نیشابور2200 تومان، نداشتن قدرت عرضه شمش 1970 تومانی، نرخ پروفیل 3100-3400 تومان و یا حتی اعلام نکردن قیمت ضخامت های پایین ورق سیاه در بازار آزاد در شرایط پر نوسان فعلی ودر کنار آن خرید و فروش ورق سیاه فولاد مبارکه به نرخ هایی حدود 2200 تومان به صورت سلف- مچینگ و بدون مالیات وارزش افزوده انجام می شود، مواردی هستند که نمی توان از آن چشم پوشی کرد.

اگر ایران قصد دارد در آینده  20میلیون تن فولاد به برخی از کشورهای جهان صادر کند، باید روش خود را در بازار عوض کرده و شرایط بازار جهانی را بپذیرد.با نگاهی به بازار فولاد کشور چین، که این کشور بزرگ ترین صادر کننده در جهان است، به این مهم دست می یابیم که قیمت ها در بازار داخلی چین به صورت مستقیم و در مدت زمان تقریبا کمتری بر روی نرخ های محصولات صادراتیشان تاثیر می گذارد. و حتی این کشور هم نتوانسته که در بازار فولاد دوگانه باشد. این به این معنی است که کشور چین نشان داده روند افزایش صادرات این کشور از بازار داخلیشان آغاز شده و با حفظ بازار داخلی بازار های صادراتی را کنترل می کنند. این در شرایطی است که قیمت های صادراتی کمی از بازار داخلی کمتر است. ولی این تفاوت قیمت کاملا منطقی بوده و منافع بخش های مختلف را در طول زمان به خطر نمی اندازد و ملاک قیمت ها، بازار داخلی آنهاست. با توجه به تاثیر گذاری قیمت های تعرفه و همچنین مالیات بر ارزش افزوده، اما باز هم بازار داخلی چین است که قیمت های نهایی را تعیین می کند.

 

 



:: بازدید از این مطلب : 644
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 11 مرداد 1396 | نظرات ()
نوشته شده توسط : آهن پرایس

جدید ترین اخبار بازار آهن


بازار آهن در دو روز گذشته باری دیگر دچار تلاطم شد. افزایش شدید قیمت ها و به جود آمدن نوسان در بازار، منجر به بسته شدن فروش شد. بدیهی است که با بسته شدن فروش، شیب قیمت ها شدت بیشتری به خود می گیرد و میزان تقاضا نیز بالا می رود. علت بالا رفتن میزان تقاضا در چنین شرایطی، بسته شدن فروش می باشد. بدین ترتیب که با بسته شدن فروش از سوی عرضه کنندگان آهن در بازار، این ترس به جان خریدارن می افتد که در روزهای آتی یا با باز شدن فروش باید با قیمت بالا تری آهن آلات مورد نیاز خود را تامین کنند. به همین جهت، زمانیکه به گوش خریداران می رسد که فروش بسته شده، آنها تلاش بیشتری برای خرید می کنند حتی اگر خرید آنها مربوط به ماه آینده باشد.

قیمت تیرآهن ها 5 الی 10 هزار تومان افزایش یافته و در حال نزدیک شدن به اوج قیمت خود می باشد . قیمت میلگرد ها نیز 40 الی 90 تومان در هر کیلو افزایش یافته است. این افزایش قیمت میلگرد ها تا جایی پیش رفت که منجر شد تا فروش از سوی کارخانه ها نیز بسته شود. قیمت نبشی و ناودانی هم در اکثر سایز ها و کارخانه ها حدود 40 الی 60 تومان دیگر بالا رفت. لازم به ذکر است که در روز های قبل نیز در مورد قیمت نبشی و ناودانی پیش بینی کرده بودیم که کاملا درست بود و به واقعیت پیوست.

نکته جالبی که وجود دارد افزایش قیمت ورق هاست که میزان این افزایش بسیار کم بود. ورق های سیاه در هر کیلو 5 الی 15 تومان تنها افزایش داشتند. دلیل جالب بودن این موضوع این است که با وجود افزایش قیمت پروفیل، اما قیمت ورق ها در حد بسیار کمی افزایش داشت. بدین منظور که قیمت پروفیل ها 30 الی 80 تومان بالارفت؛ ولی شاهد بالارفتن یکسان ورق با پروفیل نبودیم.

 

 

برای خرید ورق روغنی، خرید ورق سیاه، خرید تیرآهن، خرید ورق st37، خرید آهن شرایطی، خرید میلگرد آجدار، خرید اینترنتی آهن، خرید اینترنتی میلگرد، خرید میلگرد از کارخانه، خرید میلگرد اصفهان، خرید ورق گالوانیزه و خرید آهن آلات ساختمانی ، با تلفن 54103-021 با کارشناسان فروش ما در ارتباط باشید. برای اطلاع از آخرین قیمت ها و عضویت در کانال تلگرام ما  ⬅️اینجا ➡️ را کلیک کنید.

 



:: بازدید از این مطلب : 443
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 11 مرداد 1396 | نظرات ()
نوشته شده توسط : آهن پرایس

احتمال آرامش در بازار فولاد


طبق بررسی های انجام شده از بازار فولاد ایران، به این مهم دست یافتیم که نرخ این محصولات روندی تقریبا آهسته را پیش گرفته است.

در هفته گذشته، قیمت بیلت روند رو به پایینی داشت. در روز شنبه بیلت سایز 150 میلی متر به قیمت 1770 و سایز 125 به قیمت 1750 تومان خرید و فروش شد. شمش ذوب آهن پیشنهاد شد و با پیشنهاد آن همه انتظار داشتند تا بازار رقابتی شود.به خاطر همین موضوع در همان روز شنبه روند افزایشی را در پیش گرفت و تا صبح دوشنبه در هر دوسایز قیمت آن 40 تومان افزایش یافت. اما با بسته شدن فروش شمش ذوب آهن قیمت ها فروکش کرد، این در شرایطی بود که قیمت بقیه مقاطع ثابت مانده بود، به همین دلیل از روز دوشنبه به بعد قیمت ها کاهش یافت و تا پایان هفته سایز 150 میلی متر با قیمت 1780 تومان و سایز 125 میلی متر با قیمت 1760 تومان خرید و فروش شد. با وجود رکود در بازار مقاطع، که به دلیل افزایش بیش ازحد قیمت های یک ماه اخیر بوده، انتظار می رود بازار شمش در روزهای آینده آرام بماند اما این به معنی برگشت قیمت ها نیست.

هر تن سنگ آهن نیز به قیمت 41 دلار به فروش می رسد که این به معنی بسته شدن قیمت پایه می باشد. البته عیار سنگ آهن و نوع آن در گزارشات بورس نیامده اما طبق تحقیقات محققان، سنگ آهن مگنتیت با عیار50 درصد و بالاتر، قیمتی در حدود 41 دلار دارد. در هفته ای که گذشت 20 هزار تن گندله با قیمت 395 تومان پایه بسته شد، این در شرایطی است که آهن اسفنجی از قیمت 860 تومان کمتر نشد و تولیدکنندگان محصولات خود را تا دوهفته آینده پیش فروش کردند. از سوی دیگر سنگ‌آهن تحویل بنادر چین با عیار 62 درصد از مرز 70 دلار گذشت پس برای تولیدکنندگان سنگ‌آهن، گندله، آهن اسفنجی و بیلت فرصتی مهیا شده تا محصولاتشان را تا دوماه آینده پیش فروش کنند، این پیش فروش موجب می شود تا عرضه کالا بیشتر از تقاضا نشود.



:: بازدید از این مطلب : 282
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 9 مرداد 1396 | نظرات ()